Monday 14 March 2011

Picnic Matematik PMR 2011

Alhamdulillah
Program Kem Matematik 2011 : Picnic Matematik@ Pantai Sepat berjaya dilaksanakan walaupun segala persiapan agak mendesak dek kerana kekangan masa guru-guru jabatan matemmatik MRSM Tun Abdul Razak.

Program yang berlangsung 4 dan 5 Mac 2011, pembuka kepada minggu aktiviti SEM 1 cukup menduga kesabaran. Sekian lama tidak terlibat dengan program sebegini benar-benar mengerakkan "neuron-neuron" dalam kepala.

Daripada kertas kerja yang dirangka untuk kelulusan sehingga pelaksanaan program. Bukan mudah menyakinkan "bos" kemampuan meng"handle" 223 pelajar tingkatan 3. Daripada aspek logistik sehingga keselamatan semuanya dipastikan berada dalam keadaan terbaik. Segala kemungkinan soalan telah tersedia dengan jawapan yang sebaik mungkin.

Pengalaman menjadi Ketua Pengarah program dan ketua fasilitator untuk program-program di Universiti cukup berguna. Bahkan ianya lebih manis kerana susah senang daripada idea asas, perbincangan dengan pihak luar serta modul yang dilakukan semua atas diri kami bersama. Teringat adik Bukhari, pelajar tingkatan 4 Kolej Islam Sains Terengganu di Kuala Berang. Tatapan mesra seorang adik dan amanat yang ditinggalkan moga tinggalkan kesan.

Allah jika dulu ia dilakukan kerana tuntutan dakwah, adakah kini kerana jawatan?.
Allah lorongkanlah keihklasan moga ia bukan hanya kerana tuntutan kerjaya tetapi tuntutan dakwah.

No comments: